Jednofázové elektromotory na 230V

  • 1-F elektromotory 1460 ot.

    1-F elektromotory 1460 ot. (9)

    Jednofázové elektromotory 1460 otáčok

    Jednofázové elektromotory máme neustále skladom. Používajú sa najmä na miestach, kde nie je dostupné trojfázové napätie. Často ide o domácnosti, záhrady či menšie dielne. Tieto elektromotory majú rozsah výkonu zhruba od 0,25kW až do 3kW. Delíme ich nasledovne: - 2 pólové jednofázové elektromotory s cca 2900 otáčkami - 4 pólové jednofázové elektromotory s cca 1400 otáčkami

    Jednofázové elektromotory 230V

    Ide o kvalitné motory s pevnou kostrou vyrobenou z hliníka. Disponujú krytím IP55 a sú vhodné pre teplotu okolia od -20°C až do +40°C a použitie v nadmorskej výške do 1000 metrov nad morom. Trieda izolácie týchto motorov je F a sú určené pre trvalé zaťaženie S1. Ponúkame ich vo viacerých prevedeniach, z ktorých všetky máme neustále na sklade. Ide o tieto prevedenia: - IM B3 - pätkové - IM B5 - prírubové - IM B35 - pätky a príruba - IM B14 - malá príruba - IM B34 - pätky a malá príruba
  • 1-F elektromotory 2940 ot.

    1-F elektromotory 2940 ot. (9)

    Jednofázové elektromotory 2940 otáčok skladom

    Ide o jednofázové elektromotory s kondenzátorom, ktoré sú určené pre sústavu 1 x 230V (50 Hz). Ponúkame ich v najvýhodnejších cenách s expresne rýchlym dodaním, často už do 24 hodín. Sú vhodné do rôznych menších dielní či výrobní, kde je dostupné len jednofázové napätie. Výkon tejto rady sa pohybuje na úrovni do 3kW. Ide o spoľahlivé stroje, ktoré sú pripravené na okamžitú prácu. Kostra je vyrobená z hliníka a motory disponujú triedou krytia IP 55.

    Jednofázové motory nákup, predaj

    Predávame mnoho typov elektromotorov a preto si u nás každý nájde to čo hľadá. V prípade ak hľadáte jednofázové elektromotory, môžete si okrem výkonu či otáčok vybrať aj ich prevedenie. Medzi základné prevedenia v ponuke, ktoré držíme neustále skladom, patria tieto: - IM B3 - pätkové prevedenie - IM B5 - prírubové prevedenie - IM B35 - prevedenie s pätkami aj prírubou - IM B14 - prevedenie s malou prírubou - IM B34 - prevedenie s pätkami a malou prírubou

    Kde sa jednofázové motory používajú?

    Sú určené pre použitie do nadmorskej výšky pod 1000 metrov nad morom. Teplota okolia by mala byť v rozmedzí od -20 stupňov Celzia do +40 stupňov Celzia. Stupeň trvalého zaťaženia je S1 a trieda izolácie F.

Ako funguje jednofázový motor?

Aby sme pochopili, ako pracuje elektrický indukčný jednofázový motor, je užitočné pochopiť základy trojfázového indukčného motora.

Jednofázové motory používajú rovnaký princíp ako trojfázové motory okrem toho, že odchádzajú z jednej fázy. Vyžaduje sa, aby vytvorili druhú fázu na generovanie rotujúceho magnetického poľa v statore.

Prúd v statore trojfázového motora (stacionárne cievky v motore) nastavuje rotujúce magnetické pole. Magnetické pole sa otáča v dôsledku 120 ° fázového posunu v každej fáze napájacieho zdroja. Toto rotujúce magnetické pole indukuje prúd v tyčiach rotora. Prúd v rotore vytvára svoje vlastné magnetické pole. Interakcia medzi magnetickým poľom statora a rotora spôsobí rotáciu rotora. Dôležitá poznámka pre trojfázové motory spočíva v tom, že preto, že odchádzajú z troch fáz, ktoré sú navzájom odsadené, sú samočinné.

Ako to “rotuje”

Jednofázové motory pracujú na rovnakom princípe ako trojfázové motory, okrem toho, že sa vypínajú len z jednej fázy. Jedna fáza nastavuje oscilujúce magnetické pole, ktoré ide skôr a ďalej než rotujúce magnetické pole . Vďaka tomu má skutočný jednofázový motor nulový štartovací moment.
Akonáhle sa však rotor začne otáčať, bude pokračovať v otáčaní v dôsledku oscilujúceho magnetického poľa v statore.

V priebehu rokov inžinieri prišli s chytrými spôsobmi, ako začať jednofázové motory. Väčšina z nich zahŕňa vytvorenie druhej fázy, ktorá pomáha vytvárať rotujúce magnetické pole v statore. Táto fáza sa často nazýva štartovacia fáza alebo pomocná fáza.

Typy jednofázových motorov

Niektoré z rôznych typov jednofázových motorov sú motor s tienenými pólmi, motor s delenou fázou, motor s permanentným deleným kondenzátorom (tiež nazývaný motor s jednou hodnotou kondenzátora) a motor s dvoma hodnotami kondenzátora. Hlavným rozdielom v konštrukcii týchto motorov je spôsob výroby druhej fázy. Tieňovaný pól a motory s delenou fázou nepoužívajú
kondenzátor, zatiaľ čo permanentný delený kondenzátor (PSC) a dvojhodnotové kondenzátorové motory. Fázová fáza a dva hodnotové kondenzátorové motory môžu použiť odstredivý spínač na vypnutie štartovacej fázy, keď motory dosiahnu rýchlosť, zatiaľ čo tienené pólové a PSC motory nemajú prepínač.

Každý z týchto motorov má tiež rôzne výkonnostné kompromisy. Motory s tienenými pólmi sú veľmi jednoduché motory a zvyčajne sú lacné, ale majú nízku účinnosť a sú spravidla pre nízkonapäťové aplikácie. Motory s delenou fázou sú všeobecne lacnými motormi, ale majú nízky štartovací momenta vysoký štartovací prúd.